Näin hankit lisämyyntiä verkkokauppaan alennuskoodeilla

Performance Marketing Association julkaisi juuri uuden oppaan alennuskoodeista. Tätä varten he olivat tutkineet miten verkkokauppa saa eniten lisämyyntiä alennuskoodien avulla. Opas keskittyi tulospohjaisiin kanaviin.

Oppaassa oli kuitenkin myös lista yleisistä parhaista käytännöistä alennuskoodien suhteen.

Kasvattaaksesi keskimääräistä ostoksen arvoa alennuskoodien avulla:

  • Luo alennuskoodi joka tarjoaa prosentuaalisen alennuksen.
  • Laita ehdoksi minimisumma ostokselle.
  • Käytä minimisummaa joka on korkeampi kuin keskimääräinen ostoksen arvo.

Hankkiaksesi uusia asiakkaita alennuskoodien avulla, tee alennuskoodi jolla saa euromääräisen alennuksen ensimmäisestä ostoksesta. Esimerkiksi ”5 euron alennus uusille asiakkaille”.

Saadaksesi asiakkaat ostamaan uudelleen, tee alennuskoodi jota käyttämällä saa alennuksen heti ja lisäksi lahjakortin seuraavaa ostosta varten.

Hyvänä vinkkinä oli myös poistaa alennuskoodin kohta käytöstä tilaussivulta silloin kun alennuskoodeja ei ole saatavilla.

Jätin pari viikkoa sitten tilauksen yhteen verkkokauppaan tekemättä siksi että heillä oli tilaussivulla alennuskoodikohta mutta en löytänyt heille voimassa olevaa alennuskoodia. En ole ainoa asiakas joka toimii näin.

Näin hankit lisämyyntiä verkkokauppaan alennuskoodeilla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *